سیستم های سرمایشی و گرمایشی

تهیه، تامین و اجرای سیستم های سرمایشی، گرمایشی، تهویه مطبوع و … .

امروزه به خاطر گسترش زندگی ماشینی و افزایش آلاینده و آلودگی محیطی، سلامت هوای محیط زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر مهمی بر زندگی مردم داشته است.

استفاده از تهویه مطبوع مناسب هوا، در ساختمان ها، مجتمع ها، محل کار و … ؛ میتواند به راحتی و آرامش در زندگی و سلامت انسان ها کمک بسیاری کند.

تهویه مطبوع چیست و کاربرد آن در محیط های مختلف

به سیستمی که رطوبت، سرعت و دمای هوای محیط اطراف را کنترل میکند سیستم تهویه مطبوع گفته میشود. کار اصلی این سیستم ها انتقال گرما و سرما به محل مورد نظر و کنترل دمای ساختمان است. سیستم های تهویه دارای انواع متفاوتی هستند که هریک از کارایی به خصوصی برخوردار میباشند.
در انتخاب سیستم مناسب برای ساختمان باید به ابعاد و اندازه، کاربری ساختمان،شرایط و وضعیت محیط و دیگر موارد تاثیر گذار مشابه در کارکرد سیستم سرمایش و گرمایشی دقت و توجه کرد.

سیستم های تهویه مطبوع از لحاظ نوع کارکرد

از لحاظ نوع کارکرد و موارد استفاده، به دو دسته کلی خانگی و صنعتی تقسیم بندی میشوند.
از سیستم های تهویه صنعتی درکارخانه ها، کارگاه ها و سایر مراکز صنعتی استفاده میشود و با توجه به مکان مورد نظر و محلی که از آن استفاده شده وظایفی چون کاهش دما، افزایش دما، ثابت نگه داشتن دما یا خارج کردن آلاینده ها و گاز های سمی را بر عهده دارند.
وظایف سیستم های تهویه خانگی هم تقریبا مشابه سیستم های تهویه صنعتی هست. تنها تفاوت بین سیستم های خانگی و صنعتی در این است که ،سیستم تهویه خانگی برای مکان های مسکونی و اداری طراحی شده و تنها باعث کاهش و افزایش دما میشوند.

انواع سیستم های تهویه مطبوع از نظر ساختار و شکل

سیستم های تهویه مطبوع مستقل

  • مینی چیلر
  • کولر آبی
  • کولر گازی
  • داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی

بهترین محل برای نصب کندانسور سیستم تهویه مطبوع مستقل، پشت بام ساختمان است. البته به شرطی که طبقات ساختمان بیشتر از ۴ الی ۵ طبقه نباشد. در مجتمع های بلند کندانسور سیستم تهویه در تراس با رعایت پوشش مطلوب معماری نصب میشود.
از قابلیت های مهم سیستم تهویه مطبوع مستقل این است که هر واحد در نصب و استفاده، از استقلال برخوردار است و در هر زمان امکان استفاده از سیستم سرمایشی و گرمایشی برای افراد مستقر در واحد فراهم است.

سیستم های تهویه مطبوع مرکزی

  • اسپلیت مرکزیVRF
  • انواع چیلر ها + فن کویل ها (هواساز)

از دستگاه تهویه مرکزی معمولا در ساختمان های اداری-مسکونی و درمانی استفاده میشود. از مزیت های استفاده از سیستم تهویه مرکزی میتوان به کاهش مصرف برق واحد ها و بهتر شدن سطح آسایش افراد حاضر در محیط اشاره کرد.در سیستم های تهویه مرکزی نیاز به نصب کندانسور نیست . در نتیجه هزینه های معماری جهت استتارکندانسور در نمای ساختمانی حذف میشود.یکی دیگر از مزیت های این سیستم متوسط طول عمر 30 ساله آن است ، که آن را نسبت به سیستم های مستقل به صرفه تر از نظر اقتصادی میکند.

گروه ساختمانی و بازرگانی آگا با بهره گیری از بهترین تجهیزات و نیروی متخصص و تضمین کیفیت پروژه ها، آماده همکاری با کارفرمایان محترم در زمینه انواع پروژه های ساختمانی کوچک و بزرگ می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

پروژه ها

پروژه های گروه آگا در زمینه سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره

با ما تماس بگیرید